On vivim Coneixement del medi social i cultural
Aprenentatge de programes i recursos TIC
Educació Primària
Cicle superior |
|
|
guia per al professorat |
Orientacions
didàctiques Especificació
d'objectius i continguts
Imatges per treballar amb el Paint Shop Pro
Imatges per a la presentació amb Power Point
Exemple d'un treball acabat |
orientacions didàctiques
- La unitat TIC-TIC-1 et servirà per reforçar el tema ON VIVIM de l'àrea de Coneixement
del medi Social i cultural, alhora que treballaràs a través de les TIC amb els teus
alumnes.
- L'estructura i contingut de les webs permet també, si és convenient, que els nens
puguin treballar sols a casa, ja que el programari utilitzat és el que normalment està
instal·lat als ordinadors domèstics.
- Si creus que els recursos d'internet a l'aula són insuficients, el que podries fer tu
(mestre) per agilitzar la feina seria el següent:
- Descarregar de la web els mapes muts que s'indiquen més endavant.
- Descarregar i guardar les webs recomanades en una carpeta del servidor.
- Imprimir les activitats d'aprenentatge i donar-ne una còpia als alumnes per tal que la
utilitzin com a pauta de treball. Les pàgines web estan dissenyades perquè ocupin un
full DIN A4, si tens problemes, recorda que la pàgina d'impressió es pot configurar a
l'explorador (Archivo, Configurar Pàgina). Pots posar els marges més petits i treure la
capçalera i peu de pàgina.
- Mostrar un model del treball acabat per tal que els alumnes sàpiguen on han d'arribar.
- Utilitzar el TV de l'aula o un monitor per fer de model de les tasques que es van
realitzant, i explicar el perquè de les diferents actuacions (modelatge).
- Demanar que algun alumne llegeixi en veu alta una vinyeta de les activitats
d'aprenentatge. Provar-la i continuar amb el treball individual.
- Agrupar als alumnes segons els continguts que t'interessi reforçar.
P. exemple:
grup 1: comarques limítrofes amb Europa
grup 2: comarques limítrofes amb Espanya
grup 3: comarques limítrofes amb el Mediterrani.
- Les característiques de cada comarca, país, ciutat... les poden treure prèviament del
llibre de text o bé cercar-les a internet a les webs que es recomanen.
|
|
especificació
d'objectius i continguts La finalitat del treball és
reforçar la Unitat Didàctica que s'està treballant a classe, tot i que l'objectiu
principal és l'aprenentatge de les TIC, que serien els següents:
- Utilitzar els diferents programes com a eines específiques i individuals per obtenir un
resultat.
- Aprendre a treballar en xarxa.
- Aprendre a cercar informació.
- Utilitzar els menús, menús contextuals i controls dels diferents programes.
- Desar i recuperar correctament.
- Fer captures de texts i gràfics amb l'opció de "copiar i enganxar" o bé
guardar-ho per una utilització posterior.
- Elaborar una presentació, sessió de diapositives... per mostrar el treball realitzat.
Els continguts, en quant a l'aprenentatge de les TIC queda reflectit en els fulls
d'activitats d'aprenentatge.
|
imatges per treballar amb
el Paint Shop Pro Podeu descarregar
les imatges i posar-les a la carpeta del servidor (S:) que només serveix per a la lectura,
d'aquesta manera els alumnes les podran obrir i caldrà que la guardin (Guardar como...) a
la seva carpeta de treball.
mapa de comarques
mapa de comarques mut
|
|
imatges per afegir a la presentació Power Point
Aquestes pàgines web tenen fotografies i enllaços a altres pàgines on l'alumne pot
copiar la imatge i enganxar-la al seu treball. Podeu descarregar les pàgines al vostre
disc servidor o bé deixar que l'alumne les cerqui en línia.
Catalunya poble a poble: estadístiques
Catalunya: fotografies i
recursos gràfics
|
exemple del treball acabat
Format web, generat amb el programa Power Point.
|
|
autores:
Anna Cruells
Anna Aliart |
|
|
|
|