Llegir i descobrir
Contes
Anton Txékhov
Inici
|
Qui l'ha escrit?
|
Abans de llegir
|
Després de llegir
Comprensió
1. L'actitud del protagonista del conte
La mort del funcionari
comporta:
Humor
Compassió
Conformisme
2. La importància de les tres condecoracions presentades al segon conte és, per ordre de menor a major:
Stanislav - Vladímir - Anna
Anna - Stanislav - Vladímir
Stanislav - Anna - Vladímir
3.
El camaleó
ens presenta la temàtica de:
La volubilitat en la presa de decisions
La fermesa en la presa de decisions
La comicitat en la presa de decisions
4. La presència dels cinc sentits al conte
Ostres
s'esdevé mitjançant:
La imaginació
L'acció
La indecisió
5. Els cognoms Trupov, Upokóiev, Panikhidin i Kladbixenski del conte
Una nit espantosa
deriven, respectivament, de:
Repòs, cadàver, rèquiem, cementiri de poble
Cadàver, repòs, rèquiem, cementiri
Cadàver, rèquiem, repòs, cementiri de poble
6. Txékhov per argumentar l’estructura narrativa d’
Una
nit espantosa
utilitza:
Una sessió d'espiritisme
L'aparició dels taüts
La mort
7. El narrador del conte
Els estiuejants
és:
Objectiu
Protagonista
Omniscient
Testimoni
8. L'estructura narrativa del conte
El sots-oficial Prixibéiev
és:
Lineal
Discontínua
In media res
9. El protagonista d'
El sots-oficial Prixibéiev
és objecte de:
Un judici absurd per un incident absurd
Un judici legal per un incident greu
Un judici absurd per un incident greu
10. Els quatre terrossos de sucre que Aniuta deixa sobre la taula representen:
El símbol de la supervivència
El deute contret amb l'estudiant
L'última compra
11. La temàtica de
Vanka
és:
La misèria del present i la felicitat del passat
L'aprenentatge d'un ofici
Els maltractaments als infants
12. La carta que Vanka escriu:
L'avi la llegirà
Aliakhin l'estriparà
No arribarà a la seva destinació
13. A
El violí de Rothschild
el pensament de Iàkov estableix que:
La mort és una gran pèrdua
La mort és un guany
La vida és un guany
14. I Rothchild converteix el plor en:
Melangia
Alegria
Riquesa
15. A
L'estudiant
es relaciona la tragèdia passada i la tragèdia present mitjançant:
Un passat històric
Un relat bíblic
Un record
16. Al conte
Al carro
Maria Vassílevna reviu la seva infantesa a partir de:
Una fotografia
Una conversa amb Khànov
La imatge d'una senyora dreta al tren
17. Txékhov, a
Angelet
, retrata Ólenka com un personatge:
Enamoradís
Buit
Aïllat
18. A
La datxa nova
la relació humana al camp es planteja:
Com una relació ideal
Com una relació deshumanitzada
Com una relació servil
19. La imatge de la infantesa feliç en l'àmbit familiar que recorda Piotr a
El bisbe
, també apareix a:
La datxa nova
Angelet
Al carro
20. La personificació que apareix a
El bisbe
correspon:
Als arbres
Als ocells
Als núvols
Totes les lectures