Llegir i descobrir
Què farem, què direm?
Pep Coll
Inici
|
Qui l'ha escrit?
|
Abans de llegir
|
Després de llegir
Comprensió
1
2
Capítols 1 - 3
1. La protagonista es diu:
Bel i viu a Pessonada, és escardalenca i és una nena que treu béns
Bet i viu a Esterri d'Àneu, és escardalenca i és una nena que treu béns
Bet i viu a Barcelona, és alta i rossa i estiueja a Esterri, on té familiars
2. La història que ens explica comença:
L'últim dia de l'any, just abans de la festa de cap d'any
L'últim dia d'escola, abans de les vacances de Nadal
L'últim dia de vacances, just abans de començar l'escola
3. Al museu, la Bet descobreix:
L'Iu, un amic seu, mentre roba un canut d'una vitrina. Es proposa seguir-lo
El canut dels minairons, un estri dels antics minaires per detectar el gas tòxic a la mina
El canut dels minairons, uns éssers fantàstics. La Bet es proposa robar-lo
4. Per què la Bet s'interessa per aquest canut?
Perquè un seu amic n'hi parla
Perquè ha de fer un treball de ciències socials;
Per la informació del museu i les explicacions de la seva àvia
5. Com la Bet aconsegueix el canut?
Robant-lo del museu amb l'ajuda de l'Iu
Pagant uns diners al vigilant del museu
Fent una sol·licitud a l'Ajuntament perquè l'hi deixins
Capítols 4 - 6
6. Un minairó desapareix si:
Es mulla i baixa a una profunditat de més de 500 metres
El seu amo passa molt temps sense anomenar-lo
Se li demana una feina que suposi una agressió contra les persones
7. El primer que se li acut a la Bet és que els minairons poden fer-li:
Les feines de la casa, però els mana que li facin els deures
Els deures, però els mana que vagin al museu i tanquin el balcó
Els exàmens, però els mana que li expliquin històries
8. Els minairons:
S'organitzen per tribus, el seu nom és un monosíl·lab
S'agrupen per ordre alfabètic segons la inicial del seu nom
Són tants com lletres de l'alfabet
9. El problema més gros que té la Bet amb els minairons és que no sap:
Què manar-los
Com cridar-los
On amagar-los; finalment els posa dins d'un bolígraf
Totes les lectures