Omet navegació

Com treballarem

Sou un grup de científics que heu de conèixer les causes de la contaminació atmosfèrica i buscar alternatives per respirar un aire més net. No obstant això, primer heu d'aprendre què és l'atmosfera, els seus components, la seva estructura i el seu funcionament, així com la diferència entre temps meteorològic i clima. Finalment, ens endinsarem en l'impacte de les activitats humanes sobre l'atmosfera.

TreballemMr Peterson. Ens organitzem (CC0)

Per fer-ho, seguiu, individualment, els següents apartats fins que, entre tots, arribem al projecte final.

Objectius

Quan finalitzeu aquest desafiament podreu:

  1. Conèixer la composició i dinàmica de l'atmosfera terrestre.
  2. Relacionar la dinàmica atmosfèrica amb el clima i el temps atmosfèric.
  3. Valorar la importància de l'impacte de les activitats humanes sobre l'atmosfera, les seves conseqüències i les mesures necessàries per pal·liar-les.

Tasques

Per assolir els objectius, durem a terme diferents tipus d'activitats:

a) De desenvolupament: lectura de textos, visionat de vídeos i animacions dins de cada apartat, per, a continuació, realitzar diferents tipus d'activitats interactives: vertader-fals, omplir forats, sopes de lletres...

Aquest tipus d'activitats les dureu a terme individualment i serviran per consolidar el vostre aprenentatge. Al mateix temps, anireu construint el vostre diari d'aprenentatge, on recollireu un esquema de cada apartat i un glossari de termes que apareixen en negreta en el llibre de text.

b) Projecte d'investigació: es dividirà classe en grups amb la finalitat d'investigar sobre les mesures destinades a pal·liar l'impacte de les activitats humanes sobre l'atmosfera. D'aquesta manera, sereu autèntics investigadors que exposaran aquests coneixements als seus companys, a manera de presentació.

Avalua els teus progressos

Per poder ser conscient dels teus progressos, pots prendre com a referència:

1) L'autocorrecció de les activitats interactives: podràs anar comprovant els teus errors i repetir les activitats tantes vegades com siguin necessàries...

2) El diari d'aprenentatge: duràs a terme, en el quadern de classe, esquemes de cada apartat i glossaris de tots els termes que apareixen en negreta en el llibre de text. Posteriorment, en el projecte d'investigació es prendran com a referència les següents rúbriques (que s'explicaran a la classe).