Omet navegació

Al laboratori!

Agrupament: en parelles

Ja coneixem què són les dissolucions i la importància que tenen en la nostra vida diària. Ara és el moment d'aprendre a preparar dissolucions. Per fer-ho, anem al laboratori!

Imatge Pixabay

La millor forma d'aprendre és experimentant, per això experimentarem com es preparen les dissolucions:

  • Preparar una dissolució a partir d'unes dades i calcular la concentració.
  • Preparar una dissolució amb una concentració determinada.

Treballarem en parelles. El nostre professor serà qui ens indiqui com emparellar-nos i quin lloc del laboratori ocupem. Abans d'anar al laboratori, però, hem de conèixer les normes que hem de complir quan treballem en aquest espai tan particular: "Normes de laboratori".

Preparar dissolució i calcular la seva concentració.

Prepararem una dissolució amb un solut sòlid i com a dissolvent utilitzarem l'aigua.

Les dades que necessitem per dur a terme la pràctica i l'informe que hem d'elaborar, les trobarem juntament amb el guió a la pràctica "Preparació d'una dissolució a partir d'una quantitat de solut".

Tant el treball en el laboratori com l'informe de la pràctica seran avaluats amb la rúbrica de pràctica de laboratori en equip.

Tens la rúbrica a eScholarium

Preparar una dissolució a partir de la concentració

Aquesta segona pràctica consisteix a preparar una dissolució amb una concentració determinada.

Les dades que necessitem per dur a terme la pràctica i l'informe que hem d'elaborar, les trobarem juntament amb el guió a la pràctica "Preparació d'una dissolució a partir d'una quantitat de solut".

Tant el treball en el laboratori com l'informe de la pràctica seran avaluats amb la rúbrica de pràctica de laboratori en equip.

Tens la rúbrica a eScholarium

Diari d'aprenentatge

Agrupamiento:
Individual

Al Diari d'aprenentatge del nostre portafolis individual hi farem una nova entrada que titularem "Al laboratori".

L'escriurem al nostre quadern de classe o en un document de Google Drive. Utilitzarem la plantilla "Qüestionari d'autoavaluació".

Serà avaluat al llarg del procés i en finalitzar. Per avaluar-lo, el professor o professora utilitzarà la "Rúbrica del Diari d'aprenentatge".

Al botó "Redactem l'entrada" hi tenim algunes orientacions per escriure-la.

Avaluació final

Agrupamiento:
Individual

Hem arribat al final del procés. És el procés de valorar globalment aquesta seqüència didàctica. Per fer-ho:

  1. Fem l'última entrada al Diari d'aprenentatge que titularem "Reflexió final". La fem al nostre quadern de classe o en un document de Google Drive. Utilitzem la plantilla "Qüestionari d'autoavaluació final individual". Recordarem què hem fet, com ho hem fet, com ens hem sentit... Si consultem les anotacions fetes al nostre diari al llarg de la seqüència, ens resultarà més senzill respondre les preguntes del qüestionari.
  2. Emplenem en equip el "Qüestionari d'autoavaluació de l'equip" i el guardem en el portafolis d'equip

El nostre professor o professora ha valorat el nostre treball al llarg de la seqüència didàctica. Ara també valorarà el funcionament de l'equip i el nostre diari fent ús de les rúbriques següents: